Er det dumt at give gratis indhold væk?

Hvis du har en forretning og måske er solo selvstændig, så står folk i kø for at fortælle dig, hvad du skal gøre for at skabe kunder.

Det er som om, at de kender den magiske opskrift. Nogle vil sværge til det ene, andre til det andet.

De siger:

  • Bliv strategisk blogger
  • Skriv nyhedsbreve
  • Bliv youtuber
  • Vær til stede på de sociale medier
  • Skab webinarer
  • Få en podcast

Det kan alt sammen være rigtig gode måder at gøre opmærksom på dig selv og at brande dig som en ekspert indenfor dit felt.

Det vigtigste er bare, at du skal vælge det ud, du vil give tid til og har mod på at holde fast i og gøre kontinuerligt.

Du behøver IKKE at gøre det hele på en gang! Selvom du så får et sikkert resultat: Hjertebanken og stress.

Er du den oplagte podcaster?

Vælg dit udtryk og fokus

Hvis du er vild med at skrive, så er det genialt at blogge og sætte dig ind i SEO og være den, dine potentielle kunder finder, når de googler dit arbejdes emnefelt.

Men det kan også være, at en af dine hovedkompetencer fx er at tale med folk, og så er en podcast mere oplagt. Så kan folk høre din stemme og fornemme, hvem du er. Vi er selvfølgelig vilde med at podcaste og synes, at det er svaret. For det har det været for os. Også selvom det ikke lige lå i kortene.

Vælg din kanal og udtryksform for nu og fokuser på det, fremfor at ville det hele – vid at du ikke behøver at vælge for livet.

Bare afsæt noget tid til at få det til at vokse og at dygtiggøre dig – i stedet for at ville lave alting på en gang.

10 ting jeg har fået ud af at podcaste

Gratis indhold

Det, som alle kommunikationsvejene, vi har nævnt ovenfor, har til fælles er, at det er gratis indhold.

Du producerer noget udfra din viden, forretning eller person, som du giver væk.

Men er det ikke hul i hovedet? Hvad nu hvis du giver så meget, at der ikke er behov for at komme tilbage efter mere?

Ja, det er jo en reel bekymring, men kunsten er at give tilpas væk til, at du tiltrækker de helt rette kunder, der kan lide det, du laver.

Tiltræk de rette

Content marketing er genialt på den måde, at du ikke behøver at sælge og sælge. I stedet for stiller du dig frem og giver en gave og kan se, hvem der åbner den.

Gennem godt indhold og vedholdenhed bliver du klogere på dine modtagere, og de får tillid til dig.

Derfor er det aldrig dumt at give noget væk. Laver du en podcast hver anden uge, så er du i folks bevidsthed, og de vil huske dig.

Du kan også nævne et kursus eller produkt, du gerne vil have fokus på, i introen eller outroen.

7 grunde til at podcaste

1 tanke om “Er det dumt at give gratis indhold væk?

  1. Pingback: 3 tips: Sådan undgår du at podfade - DIN PODCAST

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *